רישיון קבלן בחוק

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

החוק מאפשר לתת לקבלנים רישיונות לעבוד בישראל אם יעברו סדרת בחינות. בעבר רק אזרחי ישראל יכלו לקבל רישיון קבלן. זה יצר שוק תחרותי מאוד שבו אזרחים יקבלו תעריפים מוזלים מקבלנים שלא היו מחויבים לאותן תקנות. ישראל שינתה לאחרונה את החוק שלה ומאפשרת כעת לאנשים מכל לאום לקבל רישיון קבלן. הרבה מדינות גם אימצו חקיקה דומה למטרה זו. ישראל נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר בכל הנוגע לחקיקה. עם השינויים האחרונים, ישראל הפכה לאחת המדינות הטובות בעולם שמציעה הרבה הטבות לקבלנים. מאמר זה דן כיצד הפכה ישראל למקום שבו מקבלים בברכה קבלנים ומעודדים אותו. הוא גם דן כיצד חקיקה חדשה זו תסייע לאלפי עובדים ישראלים למצוא עבודה בכל רחבי העולם. ישראל מציעה יתרונות רבים לקבלנים, לרבות הקמת עסקים ללא השקעה בהכשרות או הסמכות יקרות.

מטרת מאמר זה היא לספק סקירה כללית של התקנות הנוגעות לקבלנים בישראל. בישראל מערכת קבלנים ייחודית, המאפשרת לחברות להעסיק אנשים שאינם שכירים, אלא קבלני משנה הנשכרים על בסיס פרויקט. מערכת זו חלה בכל הארץ ומתבססת על שתי תקנות מרכזיות הקובעות את הכישורים להעסקת אדם פרטי כקבלן ואיזה חובות יש לצפות מהם. אם אתם מתכננים לעבור לישראל, חשוב שתדעו את הכללים והתקנות לגבי קבלנים. כאזרח אמריקאי, למרות שאינני גר בישראל, עדיין מותר לי להישאר כאן ללא כל ויזה. אני צריך להיות זהיר לגבי סוגי העבודה שאני עושה כאן. אם אני עובד כקבלן או כעצמאי, אשרת העבודה שלי צריכה להיות תקינה כמו שאר הוויזות של האזרחים. רוצים להיות קבלנים בישראל? רוצים לדעת איך להיות קבלן בישראל? נרחיב על כך בהמשך המאמר.

ישראל היא אחת המדינות שיש להן רישיון קבלן בחוק שלהן. רישיון קבלן מאפשר לעובדים עצמאיים לעבוד ללא צורך במעסיק. את החוזה לעובדים עצמאיים בישראל ניתן לחתום עם מעסיק או לא, תלוי אם העובד רוצה לעבוד בתנאים הכלולים בחוזה או לא. מטרתו העיקרית של חוק זה היא להגן על עובדים מפני ניצול על ידי מעסיקים. עבור פרילנסרים שרוצים לחתום על חוזה עם מעסיק, ישנם תנאים מסוימים שעליהם לעמוד לפני חתימתו. לדוגמה, עליהם להיות בני 18 לפחות ולא הורשעו בפשע כלשהו הקשור להונאה או לזיוף. הם גם צריכים לספק מסמכים שונים לפני ההרשמה כגון תעודת זהות ופוליסת ביטוח בריאות המכסה אותם במהלך זמן עבודתם.

בישראל קיים חוק "קבלן" המאפשר התקשרות של כל עבודה ללא צורך ביחסי עובד מעביד. זה נועד להתייחס לקבלנים כמו עובדים כדי שיוכלו לנצל את כל ההטבות וההגנות. ישנם כללים וכללים מסוימים בישראל הקשורים לחוק זה. כדאי לבדוק אותם אם אתם מתכננים לעבוד כקבלן בישראל. החוק הישראלי מחייב קבלנים להיות בעלי רישיון לעבוד, אך אין רישיון קבלן כללי. על יחידים להירשם כקבלן עצמאי במשרד העבודה והרווחה. בישראל, אנשים פרטיים אינם צריכים רישיון קבלן כללי כדי להפוך לקבלן עצמאי. עם זאת, עליהם להירשם ככאלה במשרד העבודה והרווחה כדי לקבל גישה להטבות כמו ביטוח בריאות והפקדות לפנסיה. קיימת גם אופציה למעסיקים ופרילנסרים (קבלנים) המעוניינים לרכוש ביטוח לעובדים או פרילנסרים בעלות נמוכה יותר מאשר אילו נדרשו לרכוש אותו בעצמם. החוק אינו מבחין בין קבלנים העוסקים בפרויקטים לבין אלו שנותנים שירותים, כגון יועצי IT או מעצבי פנים. כל הקבלנים נדרשים להירשם במשרד

החל מה-22 בספטמבר 2018, קיימות דרישות חדשות לקבלנים ברחבי ישראל. הדרישות החדשות קובעות כי כל העובדים המספקים שירותים ללקוחות חייבים ברישיון קבלן. זה חל על אנשים השוכרים אנשים אחרים המספקים שירותים. עם השינוי הזה, על המעסיקים להבטיח שהחוזים עם עובדים הפועלים במדינה ייבדקו מול הדרישות החדשות כדי להגן על האינטרסים שלהם.

בישראל החוק קובע כי על קבלן להיות בעל רישיון על מנת לעבוד כחוק. רישיונות קבלן ניתנים על ידי משרד העבודה והרווחה.

בישראל ישנם סוגים שונים של קבלנים. הנה כמה דוגמאות:

  • מעצב פנים
  • מעצבת פנים לגוף ציבורי
  • אדריכל מקצועי
  • קבלן בניין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!