מודד מגרש – הצעד הראשון בדרך לבית שלכם

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

מודד מגרשרכשתם מגרש פרטי לצורך בנית בית חלומותיכם לאחר חיפושים רבים. מזל טוב. כרגע המגרש ריק לחלוטין או מנוקד במבנים ועצמים ישנים, אותם תסלקו בהמשך כדי לבנות את הבית עצמו. קשה בשלב זה לדמיין את הבית, נוכח המגרש הריק. לא נורא, אתם רק בתחילת הדרך. ותחילת הדרך, בכל הקשור למעבר מדמיון לכדי תוכניות מפורטות, מהם נצא לעבודה בשטח עצמו, דורשת קריאה  לעבודה של מודד מגרש.

כן, מודד מגרש, מגיע עוד לפני האדריכל ולפני הקבלן. הוא הראשון בשרשרת של בעלי המקצוע, שתצטרכו להזמין עוד בטרם התחלת התכנון והבניה, היות ושני בעלי מקצוע אלו, מסתמכים על עבודתו של מודד מגרש. הנה מידע קצר על עבודתו, מיומנויותיו ותוצריו.

מידע תכנוני

כבר בעת הרכישה של המגרש, ואין זה משנה כלל היכן הוא נמצא, אנא אמורים לקבל לידנו את התב"ע – הכולל את המידע התכנוני של המגרש. מידע זה נצרך לשם התכנון של המבנה שיוקם על המגרש ומצוינים בו גבולות המגרש, קווי הבניין, גדרות, פיתוח השטח והחרגות שונות לצד חלוקת אחוזי הבנייה המותרים גם לשטח המבנה העיקרי וגם לשטחים המשניים -שטחי השרות.

בשלב זה, נזמן מודד מגרש שיכנס לפעולה. הוא זה אשר צריך ליצור מפה טופוגרפית ומצבית של המגרש. מידע זה, ישמש את כל בעלי המקצוע דוגמת האדריכל והקבלן בפעילויות העתידיות שלהם והמפות ישמשו הן את גופי התכנון מטעם המדינה והן את גופי הרישום והאישור השונים, בסוף התהליך כולו.

המפה הטופוגרפית

המפה, אותה יכין המודד, מהווה למעשה תיאור של השטח על כל הנוגע אליו, המוגש לאדריכל, כאשר האחרון ישתמש בנתונים על מנת לתכנן נכון את המבנה. במפה מוצגים קווי האורך והרוחב של המגרש, מיקומו ביחס למגרשים מסביבו, חומות, גדרות, מערכות חשמל, ביוב ותשתיות אחרות ופריטים ועצמים נוספים בשטח, כמו שבילים, אזורי גינון, חפירות וכד'. לצד זאת, מציין מודד מגרש גם את נקודות הגובה, שכבות הקרקע והשיפועים במגרש עצמו וביחס למגרשים ולחלקות מסביב.

את כל מה שאנו למעשה רואים בעין בצורה תלת ממדית, מעביר מודד מגרש למפה, המכילה נתונים רבים ואשר ניתנת לפענוח על ידי האדריכל. מלבד הנתונים שאוסף המודד בשטח באמצעות ציוד אלקטרו אופטי מתקדם, הוא גם משלב נתוני מחשב , נתונים מלוויינים בחלל וקוארדינטות ונתוני מיפוי, המגיעים ממרכז המיפוי הישראלי.

השימושים במפה הטופוגרפית של המגרש

מפה זו, תשמש כאמור את האדריכל בתכנון המבנה עצמו, כאשר הוא מביא בחשבון את המידות, השיפועים, הגבהים ושילובם של אלמנטים נוספים הנמצאים בשטח, כדי לבנות את התכנון ההנדסי של הבניין, כולל החלק העיצובי, החלק התשתיתי ונקודות הגישה למגרש.

בנוסף, המפה תשמש את בעלי המגרש בכל חלקי הרישום של הנכס וכן רישום הבעלות עליו, לצד היותו משמש כאסמכתה בכל הנוגע לנכונות הבניה ואי חריגה בה, כדי לקבל את אישור האכלוס המיוחל לפני הכניסה למבנה.

מודד מגרש בשירות האדריכל

למען האמת, מודד המגרש ישוב להופיע בו פעם נוספת, לאחר שהאדריכל יסיים את תהליך התכנון. האדריכל מכין את מפת הגרמושקה מבחינתו, המכילה את המראה והמצב ההנדסי של הבית על פי מידות מדויקות. יש צורך להעביר את התכנון של האדריכל מהניירת אל השטח עצמו, כאשר גם הפעם יש להתחשב במיקומים המדויקים, השיפועים, הגבהים, גבולות המגרש וכד'.

ע"י סימונים שהוא יציב בשטח, מודד מגרש מסמן לקבלן הבניה, היכן בדיוק הוא צריך לעבוד. כך לדוגמא, הוא יציב מסגרת סביב קווי הבניין, שם יצוק הקבלן את הרצפה וכן יציב סימונים במקומות המדויקים, בהם צריך לחפור את הכלונסאות.

בשלב מאוחר יותר, כאשר עבודת היסודות והשלד, תהיה לקראת סיומה, מודד מגרש יידרש לשוב לאתר הבניה, כדי למדוד ולקבוע, האם הבניה בפועל נעשתה על פי הפרטים המדויקים שבתכנון. ביצוע לא מדויק, יכול להיות סממן לכשל הנדסי, שיש לו השפעות בטיחותיות ורגולטוריות-משפטיות ולכן ראוי לתפוס כשל זה בזמן מוקדם ככל הניתן.

החיפוש אחר מודד מגרש

בשל כל תפקידיו אלו, מודד מגרש הוא אחד האנשים החשובים בתהליך הבניה. מומלץ להשקיע זמן ומחשבה, אם האדריכל או בלעדיו, במציאת מודד מוסמך, שילווה את הפרויקט. ישנה חשיבות בהיותו של המודד מוסמך, כדי שמדידותיו, המפות שהוא מכין והתצהירים שלו – יהיו מקובלים על הרשויות.

'המרכז הישראלי למדידות', מאגד בתוכן מודדים מודדים מוסמכים ומקצועיים ובעלי ניסיון רב. זקוקים לעבודת מודד מגרש? דבר אתנו ונעניק לך שירות מכל הלב.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!