מדידות עם רחפן

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

ישנם סוגים רבים ושונים של רחפנים בשוק, כאשר חלקם תוכננו למדוד ולמפות שטחים גאוגרפיים. מדידות עם רחפן מתבצעות למטרות מגוונות, מאמר זה יעבור על מה שצריך לדעת על מיפוי ומדידות בעזרת רחפנים.

בתור התחלה, צריך לדעת שמדובר בכלי טיס בלתי מאויש-אוטונומי, שיכול לטוס מעל בניינים, רחובות או כל סוג אחר של שטח. מדידות עם רחפן אפשריות, כי יש לרחפן מצלמה שמצלמת צילומים באיכות HD ומסוגלת לייצר מיפוי שטחים בצורה תלת ממדית. לאחר שהתמונות מצולמות, הצילומים מעובדים בזמן אמת כדי שתוכלו לקבלם. לחלק מהרחפנים יש גם חיישן תרמי המאפשר ללכוד חתימות חום מבניינים או חפצים אחרים – זה אומר שהוא מושלם למדידה ומיפוי.

מהו רחפן ולמה משמש?

מזל"ט, הידוע גם בשם כלי טיס בלתי מאויש (מל"ט), הוא רחפן מעופף. הרחפנים נמצאים בשימוש נרחב למטרות צבאיות ומסחריות כגון צילומי אוויר ווידאו. רחפנים נמצאים בשימוש מאז שנות ה-90, אך רק בשנים האחרונות הפכו פופולריים בקרב חובבים וצלמים.

רחפנים יכולים להיות נשלטים מרחוק על ידי טייס על הקרקע או באופן אוטונומי באמצעות מחשבים. המל"טים הראשונים שימשו בתחילת שנות ה-90 את הצבא כדי לרגל אחר עמדות אויב במהלך מלחמות. טכנולוגיית המל"טים התקדמה במהירות מאז, במיוחד עם הופעתן של מערכות טייס אוטומטי מבוסס GPS המאפשרות תכנון טיסה טוב יותר ואמצעי בטיחות משופרים.

כיצד ממפים שטחים בעזרת רחפן?

מפה היא ייצוג סמלי של פני כדור הארץ, המציגה קווי רוחב ואורך, מאפיינים פיזיים כגון הרים, נהרות, אגמים ומדבריות, גבולות פוליטיים וערים מרכזיות. וכאשר מבצעים מדידות עם רחפן, הוא למעשה פולט אותות למדידת מרחקים וזוויות בין עצמים על הקרקע ובאוויר, אשר לאחר מכן מתועדים במחשב למטרות מיפוי. יצירת מפות היא חלק מאוד ותיק וחשוב מהציוויליזציה האנושית. במובן זה, הרחפן משמש כדרך להמחיש את העולם ולהבין אותו טוב יותר.

כאשר מבצעים מדידות רחפן, הרחפן בעצם שולח את נתוניו לתוכנת מיפוי ומדידות. התוכנה הזו יכולה לשמש על הקרקע למדידת מבנים, קרקע או חפצים אחרים וגם באוויר עם מזל"ט, למדידת מרחקים או גבהים של מבנים או עצים. אפשר גם למפות מבנים קיימים כמו חנויות או בתים עם רחפן. כמו כן, הרחפן יכול לשמש כמערכת ניווט במצבי חירום כמו רעידת אדמה, שיטפון או שריפה.

מדידות עם רחפן: דרך חדשנית לחקור גאוגרפית

במובן מסוים, הרחפן הוא כלי מיפוי ומדידה תלת ממד, שעוזר לנתח את האדמה ולקבל סקירה כללית של המצב. הוא מספק דרך חדשה לחקור מידע גיאוגרפי, מה שמקל עליכם להבין מה קורה באזור שלכם ובאזורים שכנים.

אז מה הרחפן בעצם עושה? מדידות עם רחפן יכולות לעזור לכם למדוד שטחים, לגלות מרחקים בין שתי נקודות או למדוד גבהים של מבנים או עצים, נכסים ומפעלים, שדות חקלאיים ועוד. אתם יכולים גם להשתמש בו כדי למפות את הסביבה שלכם לצרכים תעשייתיים, לצרכי בנייה וכו'.

מיפוי בעזרת רחפנים

מיפוי רחפנים הוא טכניקה חדשה ופופולרית של מיפוי המשמשת למטרות מדידות, הנדסה, סביבתיות, תעשייתיות, חקלאיות ועוד רבות אחרות. הרחפן מספק כמות עצומה של נתונים בפרק זמן קצר, מה שבהחלט לא אפשרי בעזרת כוח אדם אנושי. לצרכים אלו, תוכנן הרחפן כדי לשמש כמכשיר מיפוי ומדידה למטרות מידע גיאוגרפי תלת ממד, צילום שטח ומיפוי.

בדרך כלל הרחפן מצויד בטכנולוגיית ההדמיה העדכנית ביותר כמו מצלמת אינפרה אדום, מצלמה דיגיטלית, סורק לייזר וכו'. כל אלו ועוד, הן תכונות המאפשרת למפות או למדוד כל עצם או שטח בתלת ממד.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!