מודד שטח מוסמך

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

מודד שטח מוסמךאחד התפקידים היותר מרכזיים בכל פרויקט בניה, בין אם הוא פרויקט גדול או קטן הוא התפקיד של המודד. למעשה לפני שבכלל מתחילים לתכנן את הפרויקט, בין אם זה בית דו קומתי, או גורד שחקים בן 30 קומות, יש למדוד את השטח ותוואי השטח בצורה מקיפה.

לאחר המדידה הראשונית של השטח המודד ינתח את כלל הנתונים שמדד בשטח ויעביר אותם אל האדריכל. האדריכל לוקח את הנתונים שקיבל מהמודד ולפי כל אותן המדידות בונה את הגרמושקה, שהיא למעשה התוכנית הראשונית של הבית. את התכנית הזו, מגישים לרשות המקומית כאשר אנו מבקשים היתר בניה ועל פיה גם נקבל את ההיתר, לכן תפקידו של מודד שטח מוסמך הוא קריטי וחשוב שזה יהיה בעל מקצוע מקצועי ומדוייק.

 

השלבים הבאים בתפקידו של מודד שטח מוסמך

לאחר שקיבלנו היתר בנייה שוב נקרא לאותו מודד שטח מוסמך שעימו התקשרנו לביצוע הפרויקט והוא למעשה יסמן בשטח עבור הקבלן את הנקודות המדויקות בהן יש לבצע את הקידוחים ואת בניית היסודות של הבניין או הבית. המודד שוב יבקר באתר הבנייה שלנו בפעם השלישית  כאשר בפעם הזו אנו נרצה לוודא כי כל היסודות הונחו בצורה תקינה בהתאם לתוכנית במקום בו היו צריכות להיבנות וכפי שתכנן האדריכל.

הדבר כאמור ישפיע על יתר הפרויקט ואם כעת יש דברים שאינם במקום, הם כאמור ישפיעו על כל הפרויקט שלנו ועלולים להיחשב כחריגות בניה. במידה והיסודות לא במקום יש להרוס אותם במקרים מסויימים ולבנות מחדש בשביל לעמוד בתכנית של היתר הבנייה. בתום הפרויקט ולפני הגשת טופס ארבע לאכלוס הבית נזמין שוב את אותו מודד שטח מוסמך והוא יבצע את המדידה האחרונה בכדי לראות לפני שמגישים את הטופס שהכל נבנה על פי התכנית ולא קיימות חריגות בנייה.

ראו גם: מודד שטח מחיר ושלבי הפעילות.

 

כיצד נבחר מודד שטח מוסמך?

אז כפי שכבר ציינו זהו בהחלט איש מפתח בביצוע ותכנון הפרויקט שלכם ולכן חשוב מאוד שתבחרו באדם מקצועי ומהימן. מומלץ לשאול את האדריכל או הקבלן עימו בחרתם לעבוד אם יש להם מודד שהם יכולים להמליץ עליו, שכן הם יעבדו עימו בצמוד וחשוב שיהיו ביניהם יחסים בינאישיים טובים אך בעיקר יחסי עבודה טובה ושפה משותפת בעבודה.

במקרים רבים נרקמים קשרים טובים בין אנשי המקצוע הללו וזהו בהחלט דבר שחשוב ונחשב לחיובי עבור הפרויקט שלכם שבו יעבדו בעלי מקצוע שמכירים זה את זה בפאן המקצועי והאישי. מעבר לכך עליכם לבדוק אם למודד שטח מוסמך שאותו בחרתם עבור הפרויקט שלכם יש תעודת מודד, שכן זוהי הגושפנקא שלכם שהוא אכן סיים בהצלחה לימודי גיאודזיה וביצע את הסטאז׳ בתחום המדידה כמו גם הולך להשתלמויות מקצועיות בנושא המדידה שם משוחחים על טכניקות חדשות ומדגימים מדידה באמצעות מכשירים חדישים ותוכנות מחשב מתקדמות.

עשוי לעניין אתכם: איך בוחרים מודד מוסמך מחיר והמלצות.

מה המחיר של מודד שטח מוסמך?

המחיר של מודד משתנה כמובן מפרויקט אחד לאחר ותלוי במגוון רב של משתנים כאשר גודל הפרויקט הוא בדרך כלל הנגזרת הכי משמעותית לגבי העסקתו של המודד. המחיר נגזר כאמור משעות עבודה שאלו הם המשאב של המודד כאשר ישנן שעות עבודה שהוא מבצע באתר הפרויקט במדידות וישנן שעות עבודה במשרד אותן המודד מעביר בניתוח הנתונים של המדידות אותן הוא ביצע בשטח.

בדרך כלל נהוג לסגור עם המודד את המחיר לכל ארבעת המדידות של הפרויקט אך לעיתים ישנן מדידות נוספות שאינן מתוכננות מסיבות כאלה ואחרות. לכן, מעבר לארבעת המדידות מומלץ לסגור בסעיף נפרד לגבי עבודה נוספת שעל המודד יהיה לבצע במידה ויעלה הצורך בכך.

אותן מדידות נוספות יהיו כמובן תשלום נוסף על גבי הסכום שנקבע לארבעת המדידות הרגילות אותן יש לבצע כחלק מכל פרויקט. ככלל המחיר של מודד שטח לארבעת המדידות לפרויקט רגיל יעלו לנו בדרך כלל סכום של בין 6000 ש״ח לבין כ- 8500 ש״ח בהתאם לכל אותם פרמטרים שציינו קודם לכן. על אותן שעות עבודה נוספות של מדידות לא מתכוננות ועבודה משרדית נוספת של ניתוח התוכניות כל מודד יגבה בהתאם לשעות העבודה אותן הוא השקיע בתוספות כאשר שעת עבודה של מודד שעה בין 250 ש״ח לבין 300 ש״ח לשעה.

ראו גם: מודדים מוסמכים בתל-אביב, מודד קרקע.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!