מודד שטח מחיר ושלבי הפעילות

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

מודד שטח מחירבניית הבית שלכם, היא אינה דבר פשוט כלל ועיקר. מעבר לעובדה שמושקע כסף רב מציידכם באיכות הבניה ובאנשי המקצוע, שיוציאו את התוכניות לפועל, הרי שנדרשת סינרגיה ותיאום מיטביים ביניהם. קיום קשר דו צידי בין הצד המתכנן, קרי האדריכל, לצד המבצע – הקבלן, היא משימה מורכבת מאין כמותה. שהרי, שני הצדדים אינם מדברים באותה השפה. יתרה מזו, כרגע, השטח ריק לגמרי. אי אפשר להצביע על נקודות כאלו ואחרות ולהסביר לקבלן –"פה אתה צריך לבנות".

הסתבכות או חוסר הבנה בין שני הצדדים, יכולה לגרום לתסבוכות, דאגות, כאבי ראש ובזבוז של הרבה כסף. לא זו בלבד, אלא שעבודתו של הקבלן, תלויה בעבודת האדריכל ומסתמכת עליה. אם תתבצע טעות קטנה ביותר, בתרגום הרצון של האדריכל – יכולה להיווצר בעיה גם בתחום איכות הבניה ובטיחותה וגם במחלוקות מול ועדות התכנון והבניה השונות, בשל הסטיות במבנה. מי שאמון על פתירת "מגדל בבל" זה, הוא לא אחר מהמודד. הנה מדריך קצר על פעילות מודד שטח מחיר ויתרונותיו.

 

מודד שטח מחיר – שטח וירטואלי

המודד הוא הראשון שמגיע לשטח המגרש המיועד להיבנות. כרגע, אין שם משהו משמעותי אבל עדיין, הבנת השטח, היא דבר חשוב. מי צריך להבין את השטח? האדריכל. זה שאמור ליצור תוכנית מפורטת אבל וירטואלית עדיין של המבנה, הבית או הנכס, על סמך מידע חשוב, שעדיין אינו ברשותו.

המודד למעשה, מביא לאדריכל את השטח למשרד.

המודד מכין מפה טופוגרפית המתארת את מצב השטח ונתוני השטח, כדי שהאדריכל יוכל להתחשב בהם בתכנון הבניה. עבור האדריכל זה כבר לא עולם וירטואלי. מישהו מביא לו את כל הנתונים לשולחן. אילו נתונים? למעשה, כל המידע הנדרש לאדריכל: גבהים, גבולות, מרחקים, שטחים שכנים, שכבות הקרקע, חומות, עצים ועצמים אחרים בתוך המגרש, מיקום תשתיות בתוך המגרש ותשתיות מחוצה לו, דרכי גישה ותחבורה בסמוך לו ועוד ועוד. מפה זו לא תשמש רק את האדריכל אלא גם יעשה בה שימוש והיא תצורף לבקשה לקבלת היתרי הבניה.

מודד שטח מחיר – סימונים בשטח

לאחר שהאדריכל מסיים לתכנן את הבית ומתקבלים כלל אישורי והיתרי הבניה מהועדה האחראית, יש צורך לסמן על השטח עצמו, את כל מה שהאדריכל ציין בתוכניות. השלב הראשון הוא הרצון להקפיד כי הקבלן, יודע במדויק את גבולות המגרש ומהם קווי הבניין, ביחס לקווי המגרש וביחס לתכנון הבית עצמו. לצורך כך, המודד מציב בשטח שלל סימונים שמהווים תרגום של התוכניות למקום בו הם אמורים להיות מוצבים בשטח.

כמו כן, המודד מציב בשטח סימונים שישמשו את צוותי הבנייה, להצבת יסודות הבניין, החייבים להיות במקומות המדויקים על פי התוכנית וכן לגובה רצפת הבית, לצורך היציקות ויצירת שיפועים נכונים עבור התשתיות. שני הסעיפים הקודמים שציינו, הם הבסיס הראשוני לתחילת העבודות בשטח. בלעדיהם, הכל נעשה באוויר ומשכך, מועד לאי דיוקים ובעיות רבות. לכן לפעילות מודד שטח מחיר כמובן שיש לשלם לבעל מקצוע מיומן, אך הוא מחיר שחשוב להשקיע בו כדי להביא את הטוב ביותר.

עשוי לעניין אתכם: מודד שטח מוסמך, מודד קרקע.

מודד שטח מחיר – אמצע הבניה וסיומה

יש המביאים את המודד לשטח מיד לאחר סיום קומת המסד, בשלב השלד ועוד לפני שמשקיעים בחלקים, כמו טיח, ריצוף ועליית הבניה לקומה השנייה. הסיבה לכך היא הרצון לבחון, האם נעשו חריגות וסטיות מהתוכנית המקורית.  במידה שכן, צריך לעצור ולבחון, כיצד ניתן לתקן, בכמה שפחות נזק. אם לא נעלה על הטעות בשלב זה, הטעות תתמשך גם לשלבי הבינוי ואז הניסיונות לתקן יהיו מורכבים יותר וידרשו הוצאת כספים רבים יותר.

כאמור, הבאת המודד בשלב סיום בנית המסד היא חשובה אך עדיין פריבילגיה. מנגד, הבאתו בתום הבניה, היא חובה, שכן אז נדרש לקבל אישור, כי הכל נבנה כמתוכנן ובאופן המדויק על פי התוכניות. דרישה זו מגיעה מהוועדה המקומית לבניה, אשר אמונה על טופס האכלוס, הידוע בכינויו "טופס 4". במידה והמפה עם הנתונים שמגיש המודד אינה תואמת את היתרי הבניה, קיים סיכוי גדול שהמבנה לא יאושר.

מודד שטח מחיר – מודד שטח מחיר

עלות הבאת מודד לשטח, משתנה בהתאם לגודל השטח, גודל המבנה שעליו והיקף העבודה עבור הפרויקט. עבודה שלמה ממוצעת על שטח של בית פרטי ממוצע, תהיה החל מ-4000 ₪, כאמור לכל השלבים. יש המעדיפים לשלם למודד על פי ביקור, למרות שהמחיר הכולל צפוי להיות גבוה יותר. מחיר זה כולל הן את עבודת המודד והן את עבודתו במשרד, לצורך יצירת המפות וחישוב הנתונים.

'המרכז הישראלי למדידות' הינה חברת מדידות מהמובילות בישראל. נשמח להעניק לך שירות מדידה מקצועי לאורך כל הפרויקט, במחירים משתלמים במיוחד.

ראו גם: מודדים מוסמכים במרכז.

כמה עולה מודד דירה?כמה עולה מודד דירה?

מודד דירה, הוא אחד מן האנשים שאנו הכי פחות משקיעים בהם, כאשר אנו מתכננים או בונים דירה. למעשה, התייחסות משנית זו נובעת לרוב מחוסר חשיבה או ידע על תפקידו המכריע של מודד בכל הקשור לבנית הדירה שלנו וליתרונות הרבים, שיכול לנפק לנו מודד דירה.

מודד איכותי ומקצועי יכול לחסוך לנו, הרבה כאבים בלב וכאבים בכיס. עבודת מודד שזורה לאורך כל שלבי בנית הדירה ובכל שלב, השפעתו ויכולותיו, יכולים לחסוך לנו כסף רב וצרות גדולות. כיצד באה לביטוי עבודת המודד? וכן כמה עולה מודד דירה? התשובות בשורות הבאות.

עשוי לעניין אתכם: איך בוחרים מודד מוסמך, מחיר והמלצות.


תפקיד מודד הדירה

תפקיד מודד דירה, כאשר היא נבנית מחדש, הוא קריטי וראשוני. הוא זה המספק לאדריכל את המידע על השטח עליו ניצבת הדירה ועל כל המאפיינים הנלווים לשטח. החל ממיקומים, גדלים, מרחקים גבהים וכד' ועד התייחסות לפריפריה הסביבתית של הדירה, כמו דירות שכנות, עצמים ותשתיות בסביבתה וכד'. על סמך נתונים אלו, יכול האדריכל להתחיל בתכנון הדירה עצמה. בשלב מאוחר יותר, כאשר האדריכל יכין על מפה את סקיצות התכנון, המודד יתרגם אותם לנקודות וסימונים בשטח הדירה, כדי שהקבלן ידע בדיוק היכן להציב או לעבוד.

במידה והמדידות לא יהיו נכונות, האדריכל יתכנן את הדירה על סמך נתונים שגויים, דבר היכול לגרום לסטיות וחריגות בניה, אשר יש להן משמעות לגבי אי מתן אישורים ע"י הרשות המקומית וועדות הבניה או אפילו לגבי החוסן והיציבות ההנדסית של הדירה. באותה המידה, אם המודד אינו מסמן נכון ובמדויק את תוכניות האדריכל בשטח, עבודת הקבלן תפגע משמעותית. לכן קיימת חשיבות מרובה, בהתקשרות עם מודד מקצועי ומיומן ולשאלת כמה עולה מודד דירה אין משמעות ואין לחסוך בנושא.


מדידות דירה אחרות

לעיתים נדרש לעבודת מודד דירה גם במקרים נוספים. הבולט והשכיח ביותר הוא מודד אשר נקרא על ידי בעלי דירה, כדי למדוד את שטח הדירה, מתוך רצון לערער על נתוני השטח הניתן ונקבע ע"י הרשות המקומית. על פי נתונים אלו, מחושבת גובה הארנונה, המהווה מכפלה של שטח הדירה במטרים מרובעים במחיר למ"ר שנקבע על ידי הרשות. מכיוון שגם לשינוי קטן, ביחוד אם מדובר בהקטנת השטח, משמעות כספית אדירה, אשר מוכפלת בכל אורך חייו של הנכס, אנשים רבים מזמינים מודד כדי שייתן להם תוצאות עדכניות.

במידה ומדובר במודד דירה מוסמך, הצהרתו על שטח הדירה יכולה להיות מקובלת על ידי הרשות וגם אם לא, הרי שבמידה והמחלוקת תעבור לפסים משפטיים, יש משמעות גבוהה להיותו של המודד מוסמך, גם בבית המשפט. לפיכך, החיסכון הכספי יכול להיות כל כך גבוה, הרבה מעבר לשאלת כמה עולה מודד דירה.

 

מחלוקות ושיפוצים

פעם אחרת בה מודד דירה מגיע אליה לצורך ביצוע עבודה, היא בתקופת שיפוץ הדירה, בין אם זה עיצוב מאסיבי ובן אם זה עיצוב פנים בלבד. בדומה לאדריכל ולקבלן, המבססים את תוכנותיהם ופעילותם על מפות המדידה, כך גם קבלן השיפוצים או האחראים על עיצוב הפנים, מתחשבים בנתוני הגבהים, המרחקים, הזוויות וכד', שמספק המודד.

גם כאשר יש ריב שכנים או מחלוקת אודות גבולות הדירה וכד' או כאשר אנו מבקשים לקבל ת שוויה המדויק של דירה, בין השאר על פי גודלה, מודד דירה יכול להוות פתרון, בכך שהוא מספק את הנתונים העדכניים והאמתיים.

ראו גם: הכנת תשריטים לבית משותף.

כמה עולה מודד דירה

המחיר של עבודת מודד דירה תלויה בכמה גורמים. בראש ובראשונה היקף העבודה וכמות הזמן והמשאבים שיידרש להשקיע בכך. יש להבין, כי מודד הדירה עוסק במדידה גם בשטח הדירה עצמה באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים וגם בשעות רבות במשרד, בהן הוא מנתח את הנתונים, משלב אותם בנתונים הנשאבים ממקורות אחרים, לכדי מפה מדויקת. כלל ששעות העבודה רבות יותר- כמובן שהמחיר יעלה.

בנקודה זו יש לציין, כי במידה ואנו יודעים כי נדרש למודד בדירה, כמה פעמים (במקרים מסוימים של בנית דירה חדשה, יהיה צורך לעיתים ב-4 מופעים של מודד בשטח, לצורך הפקת דוחות ופעילויות שונות), הרי שבכל הנוגע לסוגיית כמה עולה מודד דירה, נוכל לחסוך כסף רב, במידה ונסגור עמו על מחיר פיקס.

כמה עולה מודד דירה פר עבודה אחת? ובכן, עלות ממוצעת של שעת עבודה של מודד היא החל מ- 250 ₪. ניתן, גם לתמחר את עבודת המודד על פי תשלום על עבודה שלמה, כמו הכנת הגרמושקה או סימון הנתונים המתקבלים מהאדריכל, בלי לקבוע את כמות השעות המדויקת שידרשו. במקרה זה, העלות תנוע בסביבות 1500-4000 ₪ לעבודה.

עלות מודד לבית פרטיעלות מודד לבית פרטי

רבים אינם יודעים אך אחד מבעלי המקצוע החשובים ביותר ואולי בין הראשונים שיעבדו בשטח של הבית החדש שאותו רכשתם הוא המודד. תפקידו של המודד הוא קריטי והוא ישפיע רבות של תכנון הבניה של האדריכל וכמובן בהתאם לכך גם למהלכי הבניה של הקבלן שמבצע את העבודה בשטח, הכל לפי ניתוח השטח הראשוני שנעשה על ידו.

המודד מבצע בפרויקט אחד בדרך כלל ארבע מדידות שונות בכל מיני שלבים שונים של תהליך הבניה כאשר המדידה הראשונה נעשית על מנת שהאדריכל שאת שירותיו רכשנו עבור תכנון הבית יוכל להתחיל לתכנן את התוכניות של הבית שנקראות גם גרמושקה בשפה המקצועית. היות והמדידה תקפה אך ורק לתקופה של שישה חודשים לאחר ביצועה, מומלץ לבצע אותה רק לאחר שיש לנו אדריכל שאנו רוצים שיבצע את התכנון של הבית בכדי לא לבזבז זמן מדידה או בשביל שלא נצטרך לבצע מדידה נוספת.

עשוי לעניין אתכם: הכנת תכניות פרצלציה.

עלות מודד לבית פרטי – סוגי מדידות

עם התכנית הזו שמבצע האדריכל ועם המדידות הראשוניות שביצע המודד, נגיש את הבקשה להיתר בניה עבור הבית שלנו. לאחר מכן נפגוש את המודד במדידה נוספת לאחר קבלת היתר הבניה מהרשויות המקומיות בכדי לסמן את השטח עבור הקבלן. סימון השטח עבור הקבלן לפני תחילת הבניה הוא קריטי כיוון שעל פיו יבנה הקבלן את היסודות של המבנה. המדידה השלישית מתבצעת לאחר בניית היסודות של המבנה בכדי לבצע בדיקה שהכל נעשה על פי התוכניות שהוגשו קודם לכן ועל פיהן נתקבל היתר הבניה עבודה המבנה. לאחר מכן מתבצעת מדידה נוספת בסופו של כל התהליך לפני הגשת טופס האכלוס המוכר לכולנו בשמו המקצועי טופס ארבע. המדידה הזו תפקידה לקבוע כי הכל נעשה על התוכניות וכי אין חריגות בניה הן בהיבט המיקום של המבנה והן בהיבט הגודל שלו לאחר גמר בניית המבנה.

עלות מודד לבית פרטי – כיצד נבחר מודד מוסמך?

אז כפי שכבר הבנתם, תפקידו של המודד במהלך הפרויקט שלנו הוא חשוב מאוד ואסור לנו להתפשר על איש המקצוע כאשר אנו באים לבחור מודד. קודם כל על המודד שאותו בחרתם לביצוע הפרויקט להיות חבר באיגוד המודדים ועליו להחזיק רישיון מודד.

כך, אנו יכולים לדעת כי אותו מודד הוא מקצוען ואינו חאפר שכן החברים באיגוד מבצעים כנסים בהם לומדים דברים חדשים המשתנים בתחום המדידה והציוד הנדרש לביצוע המדידות ועוד השתלמויות מקצועיות. מומלץ לשוחח עם האדריכל שלכם לפני שאתם בוחרים מודד שכן אדריכלים רבים וכך גם קבלנים רבים מכירים מודדים מפרויקטים אחרים אותם ביצעו.

לעיתים קרובות נרקמות מערכות יחסים מקצועיות טובות בין בעלי המקצוע האלו שצריכים לעבוד בשיתוף פעולה צמוד בחלקים נרחבים של הפרויקט ולכן כדאי גם לבדוק אם ניתן לקבל המלצה מהם על בחירת המודד שיעבוד בפרויקט שלנו. דרך נוספת לבחירת המודד היא באמצעות המלצות באינטרנט שכן כיום ישנם אתרים רבים בהם יש המלצות וציונים לבעלי מקצוע שונים כמו גם למודדים.

מתי נצטרך מודד מוסמך פרט לבניית בית חדש?

ישנם עוד מקרים בהם נצטרך מודד מוסמך מעבר לבניית בית חדש על מגרש ריק והוא כאשר אנו מבצעים שיפוץ מקיף. במידה ומבצעים שיפוץ מקיף בו יש חלוקה של מבנה מסיבה כזו או אחרת יש לבצע מדידה בהתאם למפת הטופוגרפיה. מעבר לכך, גם בדירות או מבנים בהם יש מפלסים רבים, זוויות רבות וצורך רב במדידות נוכל לראות שמודד מקצועי משתלב בעבודה בשלב המדידות לפני תחילת השיפוץ. כמו כן גם בפרויקטים ציבוריים של הקמת תשתיות נראה מודדים מבצעים מדידות רבות בשטח על מנת לקבוע מיקום מדוייק להקמת יסודות, קידוחים ועוד.

מה המחיר של מודד מקצועי לבית פרטי?

המחיר של שירותיו של המודד נמדד בעיקר על פי הזמן אותו יאלץ להשקיע המודד במדידת הבית וכמובן בניתוח של הנתונים לאחר המדידה כאשר שעה של מודד נעה בדרך כלל בין 250 ש״ח לבין 300 ש״ח. ככלל רצוי לסגור עם המודד מבעוד מועד לפני תחילת הפרויקט את המחיר עבור ארבעת המדידות אותן יש לבצע כאשר במידה ויהיה צורך בעוד מדידות לקבוע גם את המחיר שלהן. בדרך כלל המחיר של ארבעת המדידות ינוע בין 4500 ש״ח לבין 6000 ש״ח, תלוי כמובן בסוג ובגודל הפרויקט.

ראו גם: איך לבחור חברת מדידות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

מודד שטח מחיר ושלבי הפעילות
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
wallpaper
מדידות חיוניות שיש לבצע לפני רכישה ושינוי טפט

כאשר מדובר ברכישה והחלפת טפטים, ביצוע מדידות מדויקות חיוני לתוצאה מוצלחת. מדידות נכונות מבטיחות שאתה קונה את הכמות הנכונה של טפט ומצמצם בזבוז. בנוסף, מדידות מדויקות עוזרות לך ליישר תבניות בצורה נכונה, וכתוצאה מכך גימור מקצועי ומושך מבחינה ויזואלית.

שיפוצים
רגע לפני בעלות על נכס – העריכו אותו בצורה מדויקת

בנוף הדינמי של שוק הנדל"ן בישראל, קבלת החלטות מושכלות היא בעלת חשיבות עליונה עבור רוכשי נכסים פוטנציאליים. היבט מכריע אחד שלעתים קרובות מוכיח את עצמו כקריטי בתהליך זה הוא מעורבותם של שמאים המתמחים בהערכות ובמדידות. אנשי מקצוע אלה ממלאים תפקיד מרכזי בהבנה המלאה של בעלי בתים לעתיד את הנכס שלהם, מה בדיוק הם מודדים ואיך הם מעריכים את הנכס? הכנו לכם מדריך קצר וקולע.

תפקידו החיוני של מודד מוסמך בתהליך קבלת היתרי בנייה

כאשר מדובר בקבלת היתרי בנייה, ישנם שלבים ודרישות מכריעים רבים שיש לעמוד בהם כדי להבטיח עמידה בתקנות ובתקנים המקומיים. אחד הגורמים החשובים ביותר בתהליך זה הוא מעורבותו של מודד מוסמך. מודד מוסמך ממלא תפקיד חיוני בהיבטים שונים של תהליך הבקשה להיתר, החל משלבי התכנון הראשוניים ועד לאישור הסופי.

התפקיד החיוני של מודדים מוסמכים בשותפות עם קבלני שיפוצים יוצאי דופן

בעולם הבנייה והשיפוץ יש חשיבות מכרעת לשיתוף פעולה בין אנשי מקצוע להבטחת פרויקטים מוצלחים. מודדים מוסמכים ממלאים תפקיד חיוני בשותפות עם קבלני שיפוצים יוצאי דופן, העובדים יד ביד להשגת תוצאות יוצאות דופן.

החשיבות של העסקת מודד מוסמך לפני רכישת טפטים למשרד

בכל הנוגע ליצירת סביבת עבודה מקצועית ומזמינה, בחירת הטפט יכולה לשחק תפקיד משמעותי. עם זאת, לפני שממהרים לבצע רכישה, יש חשיבות מכרעת להשקיע בשירותיו של מודד מוסמך. מודד מוסמך יבטיח מידות מדויקות תוך התחשבות בגורמים כמו מידות החדר, תאורה ותפאורה קיימת. על ידי השגת מידות מדויקות, אתה יכול למנוע טעויות יקרות ולהבטיח התאמה מושלמת לחלל המשרד שלך.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!