מתי צריכים להזמין מודד לבית שלכם?

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

מתי צריכים להזמין מודד לבית שלכם?כאשר אתם באים לבנות בית, אתם משקיעים זמן רב, אנרגיות וכספים רבים, ביצירה השלמה שאתם רואים בחלומכם. אתם תרים אחרי המהנדסים, האדריכלים, הקבלנים ומעצבי הפנים הטובים ביותר ומוכנים להשקיע כסף רב בכך. אך רבים אינם מכירים או מזלזלים בחשיבות מודד איכותי עבור הבית שלהם.

מודד הוא אחד מן הפונקציות החשובות ביותר כאשר אתם באים לבנות בית. מודד איכותי ומקצועי, יכול לחסוך לכם הרבה זמן, כאבי ראש וכסף מבוזבז, שיתכנו במידה והבית שלכם לא יהיה בנוי על פי התכנון ועל פי הנדרש. המודד, ילווה אתכם כמאמר המתבקש: "מן המסד ועד הטפחות". הוא הראשון שיבצע עבודה כלשהי והוא גם אחד האחראיים לספק לכם תוצרת, כדי שתקבלו את טופס האכלוס המיוחד. מתי צריך מודד ומהם תפקידו בכל שלב, בשורות הבאות:

מודד – מהשטח אל השולחן

יש רק מגרש. שטח שומם או חשוף. אין בו כלום. רק חלומות על בית. אפילו תוכניות של אדריכל עדיין אינם. אז נכנס לפעולה מודד. למעשה, רוב האנשים מזמינים מודד עוד טרם סגרו עם אדריכל סופית. הסיבה לכך היא, שבעצם לצורך תחילת עבודות התכנון, האדריכל צריך ללמוד ולהכיר את השטח. אדריכלים לא מיומנים בהכרת השטח עצמו פיזית. הם מכירים תכנון של שטח במשרדים. לכן הם חייבים מישהו שיביא את פני השטח הפיזיים ובפועל – אל שולחן השרטוטים שלהם.

אז המודד מגיע ראשון לשטח ובעצם מייצר מפה טופוגרפית המתארת את המצב של השטח בפועל. וכיצד הוא "מתנהג". פני המגרש שמביא מודד לאדריכל כוללים גבהים, שיפועים של השטח, גבולות המגרש, עצים ועצמים הנמצאים עליו וכן גדרות, מדרכות, כבישים ותשתיות כמו קווי חשמל ומים, הנמצאים בסמוך. זהו חלק קריטי וחשוב מאוד, היות ועל פי המפה שיפיק המודד על פי הנתונים שאסף, יבצע האדריכל את תכנון הבית. מודד שלא יבצע מיפוי טוב או מדויק, יגרום לחריגות וסטיות בבניה, שיש להם השפעה משפטית  ולהסתבכות והיתקלויות בבעיות קשות בהמשך-שיש להם משמעות בטיחותית.

מודד – מהשולחן אל השטח

אחרי שהאדריכל הכין את תוכנית הבניה מהשולחן המשרדי שלו, צריך לקחת אותן ולסמן היכן בדיוק היא תמוקם על פני השטח. הקבלן שיכנס לבניה, לא יכול, לא יודע ובעיקר גם לא רצוי עבורו ועבורכם, לחפור יסודות או לבנות את קווי הבניין היכן שנראה לו על פי זווית המבט שלו או על פי תחושותיו. הכל חייב להיות מדויק, החל מסימוני גבולות המגרש וגבולות השטח הבנוי, כדי לא לחרוג מהתב"ע או מזכויות בניה ועד השיפועים והגבהים לצורך הטמנת התשתיות ועוד. החל מסימון מקום הצבת הכלונסאות וחפירת היסודות ועד סימון הגדרות ההיקפיים.

המודד מסמן בשטח את כל הנקודות על פי התוכנית האדריכלית שנתן לו האדריכל, בהסתמך על המדידות במכשירים האלקטרו אופטיים שלו, כך שהקבלן עצמו פועל לפי סימונים אלו, כדי לא לבצע חריגה או סטייה כלשהם מהתוכנית, לא בגודל, לא במרחק, לא בגובה ולא במיקום.

מודד – אחרי היציקות

המדידה השלישית, גם היא בשטח עצמו, נערכת לרוב לאחר בניית השלד וביצוע היציקות ובעצם יצירת קומת המסד הראשונה. מטרתה היא לבדוק כי תחילת העבודות של הקבלן נעשו על פי התכנון המדויק. יש המבקשים לדלג על שלב זה בעבודת מודד, אולם עליהם לזכור כי אם יתגלו חריגות בשלב המסד, בבדיקה הבאה של המודד, יתגלו חריגות גדולות יותר של המשכי הבניה, שהתבססו על החריגה הראשונית שלא נתפסה בזמן ותוקנה. או אז, הנזק שיצטבר, עלול להיות גבוה יותר.

AS MADE וטופס 4

השלב האחרון בו נזמין מודד, היא לקראת תום בנית הבית, כאשר הכל כבר עומד על תילו ולכן נקרא גם שלב ה-AS MADE. בעת סיום הבניה אנו נדרשים לבצע תכניות לצרכי רישום (תצ"ר) אשר יבחנו על ידי הגורמים המוסמכים, אשר רק בעת אישורם, נוכל לרשום את הבית ואת זכויות הקניין שלנו עליו, ברמה המשפטית. בנוסף, תוצאות המדידה כעת, יתנו לנו את המדידה השלמה והעדכנית ביותר של כלל הבית והם מתממשקות ומצטרפות עם המדידות הראשונות שעשינו בשלב 1 של פני השטח. הם וישמשו אותנו למגוון פעולות נוספות כמו מדידה לצורך הוצאת טופס 4, המאשרת באופן סופי שכל הבית נבנה על פי מה היתר הבנייה וכן שהוא ראוי לאכלוס.

מודד שטחבדרך לבית שלכם עוברים אצל מודד שטח

בנית בית חדש, הוא חלום שכולם רוצים וחושקים בו. ובצדק. בית עם גינה ירוקה, שקט, מרחבים ואיכות חיים. אבל הדרך לבית שכזה, רצופה מכשולים וקשיים. וגם זה בסדר גמור. הרי לא מצופה מכם לדעת בדיוק הכל על בניה ובכלל יש כל כך הרבה בעלי מקצוע שצריך לפגוש ולהזמין ולבחור.

אחד מאותם אנשי מקצוע, אשר בדרך כלל נחבא אל הכלים ורוב האנשים אינם מכירים את עבודתו ואת נחיצותו, הוא מודד שטח. אלמוניותו זאת, עומדת בניגוד גמור לחשיבות הרבה של עבודתו והקריטיות שבאיכויותיה. המודד לא חשוב פחות מאדריכל, קבלן או קונסטרוקטור ויתרה מזו, הוא זה הראשון אשר מניע את כל התהליך. על מהות העבודה החשובה של מודד שטח ועל מה שהוא מייצר- בשורות באות:

 

מודד שטח – תכנון מקדים

רבים חושבים, שהאדריכל הוא הפונקציה הראשונה, אשר לפיה מתחילים ועל פי יישק דבר. זה רק חצי נכון. אומנם האדריכל מתכנן איך יראה הבית ואיך הוא יבנה, אך הכנת הגרמושקה לצרכי הבנייה, שהוא מתכנן, מתבססת על מדידת שטח, אותה עורך מודד שטח. למעשה, מודד השטח מגיע למגרש  או השטח החשופים לגמרי, עוד טרם הניחו עליהם ולו קרש או אבן אחת ומנגיש את המגרש, משטח לשולחן האדריכל.

בשלב זה, מתחיל המודד לייצר מפה טופוגרפית או בשמה האחר, 'מפה מצבית' של השטח. עבודה זו כוללת גם עבודה ומדידות בשטח המגרש עצמו, באמצעות ציוד מתקדם, אך לאחר מכן, גם ניתוח הנתונים במשרד והכנת מפת מדידה מדויקת המשלבת נתונים שנאספו מהשטח עם נתונים של המרכז הישראלי למיפוי.

מה מחפש מודד שטח?

המפה הטופוגרפית המצבית, מכילה למעשה את תיאור השטח עליו יבנה הבית, במצבו בעת המדידה. יהיו שם סימונים מדויקים של מבנים קיימים בסמוך לשטח הבניה שלנו, סימון תשתיות חשמל, מים ואחרות, עצים, דרכים ציבוריות ומדרכות הסמוכים למגרש, גדרות ועוד דברים שהמודד מזהה בשטח. לצד זאת, יסומנו על המפה גם  האורך והרוחב של השטח (הבנוי) וכן היקף המגרש, בהתאם לקווי המתאר של תא השטח. בנוסף, ימדדו ויצוינו שכבות הקרקע השונות, כאשר לידם מצוין גובה פני הקרקע של כל שכבה.

זהו דבר קריטי במיוחד הן עבור האדריכל בתכנון הבית עצמו והן עבור הנחת תשתיות שונות לבית, המוטמנות בקרקע, פעולות יישור השטח שיש לבצע בעת הבניה עצמה וכן להתחשבות הפיתוח הסביבתי של הבית.

לא רק את השטח שלכם לבדו מסמן את המודד אלא הוא מתייחס אליו גם בהקשר של שטחים ומגרשים סמוכים וגובלים, בדגש מיוחד על הפרשי הגבהים. בנוסף, מצוינים השטחים והחלקות והגבולות שלהם, באופן מדויק. כל הנתונים האמורים, חייבים להיות מתמשקים ותואמים עם הקורדינאטות השונות, הנמצאות במרכז למיפוי ישראל (מפ"י) ורק אחר כך, מעביר מודד שטח את המפה הטופוגרפית, להמשך עבודה ותכנון של אדריכל.

 

איך מתבצעות מדידות שטח

עבודת מודד שטח, בהכנת המפה הטופוגרפית, קשה, ארוכה ומורכבת. היא משלבת יכולות גבוהות הן בשטח והן בקריאת נתונים, ניתוחם והכנת מפות על סמך נתונים אלו. לשם כך, משתמש המודד הן ביכולות חישוביות, מתמטיות והנדסיות שרכש בלימודים מאומצים והן באמצעות מכשור מתקדם, אותו הוא מביא לשטח שלכם.

ציוד זה, הינו למעשה  מכשור אלקטרו אופטי מתוחכם, היכול להתחשב ולקבוע מרחקים וזוויות, בין עצמים או גבולות שהוגדרו לו וכן למדוד גבהים ושיפועים. שיטה נוספת, שלעיתים משולבת בעבודת השטח, היא השענות על נתוני מדידה, המתקבלים מן לוויינים, היכולים לספק גם הם נתוני שטח, גובה וכד'. בסוף המדידות, מוזנים כל הנתונים למחשבים, אשר באמצעותם, מודד מבצע אנליזה ומפיק את המפה הטופוגרפית הנדרשת.

מדידות בפעם השנייה

זהו פעם ראשונה בה תפגשו במודד שטח אך לא הפעם האחרונה. תזדקקו לו עוד כמה פעמים, בין השאר לפני התחלת הבניה לצורך סימון קווי הבניין, סימון המגרש וגבהי 0 ופעם נוספת גם לצורך בדיקת נכונות הבניה של קומה או מרתף, מתוך רצון לקבוע כי הבניה נעשתה כמתוכנן וכי לא התבצעו חריגות. במקרים נוספים תפגשו עם המודד פעם נוספת לפני קבלת טופס 4, לצורך בדיקתו כי הבית נבנה באופן מדויק ויכול לקבל את אישור האכלוס של מהנדס הרשות המקומית.

פירטנו רק בקצרה חשיבותו של מודד שטח. תפקיד זה לא רק דורש יכולות גבוהות אלא שהוא גם כרוך באחריות רבה, לבניה הנכונה והבטוחה של הבית שלכם. מכאן החשיבות הרבה בבחירת מודד מוסמך ובעל יכולות גבוהות. 'המרכז הישראלי למדידות' הינה חברה מיומנת, מוסמכת ומקצועית בכל סוגי המדידות וכל מודד שטח מטעמנו, משלב בין יכולות גבוהות לציוד טכנולוגי מתקדם. נשמח לעמוד לשירותך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
wallpaper
מדידות חיוניות שיש לבצע לפני רכישה ושינוי טפט

כאשר מדובר ברכישה והחלפת טפטים, ביצוע מדידות מדויקות חיוני לתוצאה מוצלחת. מדידות נכונות מבטיחות שאתה קונה את הכמות הנכונה של טפט ומצמצם בזבוז. בנוסף, מדידות מדויקות עוזרות לך ליישר תבניות בצורה נכונה, וכתוצאה מכך גימור מקצועי ומושך מבחינה ויזואלית.

שיפוצים
רגע לפני בעלות על נכס – העריכו אותו בצורה מדויקת

בנוף הדינמי של שוק הנדל"ן בישראל, קבלת החלטות מושכלות היא בעלת חשיבות עליונה עבור רוכשי נכסים פוטנציאליים. היבט מכריע אחד שלעתים קרובות מוכיח את עצמו כקריטי בתהליך זה הוא מעורבותם של שמאים המתמחים בהערכות ובמדידות. אנשי מקצוע אלה ממלאים תפקיד מרכזי בהבנה המלאה של בעלי בתים לעתיד את הנכס שלהם, מה בדיוק הם מודדים ואיך הם מעריכים את הנכס? הכנו לכם מדריך קצר וקולע.

תפקידו החיוני של מודד מוסמך בתהליך קבלת היתרי בנייה

כאשר מדובר בקבלת היתרי בנייה, ישנם שלבים ודרישות מכריעים רבים שיש לעמוד בהם כדי להבטיח עמידה בתקנות ובתקנים המקומיים. אחד הגורמים החשובים ביותר בתהליך זה הוא מעורבותו של מודד מוסמך. מודד מוסמך ממלא תפקיד חיוני בהיבטים שונים של תהליך הבקשה להיתר, החל משלבי התכנון הראשוניים ועד לאישור הסופי.

התפקיד החיוני של מודדים מוסמכים בשותפות עם קבלני שיפוצים יוצאי דופן

בעולם הבנייה והשיפוץ יש חשיבות מכרעת לשיתוף פעולה בין אנשי מקצוע להבטחת פרויקטים מוצלחים. מודדים מוסמכים ממלאים תפקיד חיוני בשותפות עם קבלני שיפוצים יוצאי דופן, העובדים יד ביד להשגת תוצאות יוצאות דופן.

החשיבות של העסקת מודד מוסמך לפני רכישת טפטים למשרד

בכל הנוגע ליצירת סביבת עבודה מקצועית ומזמינה, בחירת הטפט יכולה לשחק תפקיד משמעותי. עם זאת, לפני שממהרים לבצע רכישה, יש חשיבות מכרעת להשקיע בשירותיו של מודד מוסמך. מודד מוסמך יבטיח מידות מדויקות תוך התחשבות בגורמים כמו מידות החדר, תאורה ותפאורה קיימת. על ידי השגת מידות מדויקות, אתה יכול למנוע טעויות יקרות ולהבטיח התאמה מושלמת לחלל המשרד שלך.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!