איך לבחור חברת מדידות

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

איך לבחור חברת מדידותתהליך הבחירה של חברת מדידות אשר תבצע עבודות מדידה בבית שלכם, היא דבר חשוב שאין להקל בו ראש. ההשפעות של מדידה מדויקת ועבודת מדידה מקצועית, חורגים הרבה מעבר לקביעת גודל הבית או המגרש.

מדידה לא נכונה, כזו שאינו ממפה היטב את השטח, הגבהים, תסכית השטח או גבולות המבנה והמגרש, כמו כל נתון חשוב נוסף, היא בעלת השפעה הן על עבודתו של האדריכל והן של עבודתו של  הקבלן ונוגעת גם בכל הקשור ליציבות המבנה כמו גם למחלוקות משפטיות בעתיד, ואישור הנכס למגורים או לרישום. כמו בכל מקצוע בישראל, יש חברות ומודדים מוסמכים, מקצועיים מיומנים ויש כאלו המוצאים שם רע לענף. כיצד בוחרים חברת מדידות טובה ומה בדיוק יש לבחון? הנה התשובות של מומחי 'המכז הישראלי למדידות'.

איך לבחור חברת מדידות – מודד מוסמך

מדינת ישראל, כחלק מניסיונה להסדיר את כל הענפים הקשורים לתחום הבניה ומתוך רצון להציג בתחום חשוב זה, סטנדרטים גבוהים, קבעה גופים שיהיו אחראיים על תקינה, פיקוח ורישוי. בכל הנוגע לענף המדידה, הגוף הרגלוטורי האחראי הינו 'המרכז הישראלי למיפוי'. גוף ממשלתי זה, גם אחראי על כל נושא המיפוי ומדידות הקרקע בישראל ועל רישומם המדויק.

לצד זאת, הוא גם הגוף הרשאי להסמיך מודדים בישראל. המודדים המועמדים להסמכה, צריכים לסיים 4 שנות לימוד מפרכות של מקצוע הגאודיזה ולאחריה לבצע שנתיים סטאז'. בסיומם, הם עוברים מבחנים וראיונות במרכז ורק לאחר מכן מוסמכים. כלל המודדים המוסמכים, מחויבים לסטנדרטים של המרכז, מפוקחים על ידו, עוברים השתלמויות מקצועיות במשך השנה וכד'.

החשיבות מבחינתכם, היא לבחור רק במודד או בחברת מדידות, שמודדיה מוסמכים. האם הם מוסמכים או לא תוכלו לבדוק בעזרת מאגר המודדים המפורסם באתר המרכז למיפוי. באם לא תבחרו במודד מוסמך, תסתכנו בכך כי המדידות, המפות והתצהירים שלהם לא יכובדו ע"י הגופים הממסדיים. חמור מכך, עצם העובדה שהמודד אינו מפוקח ומחויב לסטנדרט גבוה, יכולה לסכן את יציבות המבנה שלכם ואיכות הבניה. בקיצור, התרחקו מחאפרים.

איך לבחור חברת מדידות – זול, נוח, יקר

עבודתה של חברת מדידות אינה פשוטה אלא מורכבת. היא כוללת בתוכה שעות רבות של עבודת שטח לצד עבודה חישובית במשרדים, ושילובם עם נתונים המתקבלים מציוד טכנולוגי שברשותם, מלוויינים וממאגרים אחרים. לפיכך לא ניתן לצפות שמחירה יהיה זול באופן קיצוני. מחיר זול מידי שתקבלו מטעם חברת מדידה, יכול לרמוז על איכות עבודתה.

מנגד, אין זה אומר שמחיר יקר הוא בהכרח הטוב ביותר. המחיר יקבע על פי היקף העבודה, השטח והזמן הנדרש ורצוי שהוא ישקף איכות עם מחירים ריאלים. לא חסרים חברות שיודעים למצוא את שביל הזהב, המקל על הבונים אך מקנה להם גם שקט ובטחון.

איך לבחור חברת מדידות – אחת או כמה?

האם לקחת חברת מדידה שונה בכל פעם או חברה אחת לכלל הפרויקט? אין כאן נכון או לא נכון, אם כי חברה אחת יכולה לספק מענה שלם יותר וכוללני יותר. כמובן, שהמשמעות הראשית תהיה בעלות הכספית. חברה אחת שתיקח על עצמה את כל הפרויקט, תציג מחיר טוב יותר מחיבור הצעות המחיר של כמה וכמה מודדים, שכל אחד מהם יגיע בפאזה אחרת של הפרויקט.

ראו גם: איך בוחרים מודד מוסמך, מחיר והמלצות.

איך לבחור חברת מדידות – המלצות

כמו בהרבה ממקצועות הבניה, כדאי לכם להישען על המלצות של בונים אחרים, מקרים או אנשי מקצוע בעולמות הבניה מסביבתכם. בחנו האם המודד מעניק שירות, זמינות נרחבת ומהן איכויות העבודה שלו ושביעות רצון המעסיקים אותו. גם אדריכלים וקבלנים יוכלו להמליץ לכם כמו גם אנשים בוועדות התכנון והבניה או בגופים דומים, העומדים בקשר רב שנים עם חברת מדידות או מודדים בודדים.

איך לבחור חברת מדידות – ביטוח

לא לחינם לומד המודד את מדע הגאודיזה. עבודתו היא מדע וחייבת להיות מדויקת. כל חריגה או סטייה פרושה בניה לא נכונה ולפיכך איבוד כסף בצורה כזו או אחרת. עם זאת, כמו בכל תחום, טעויות מקצועיות בתום לב קורות ועוד יקרו. לכן חשוב שתוודאו כי המודד או חברת מדידות איתם אתם מתקשרים, מבוטחת כנגד סיכונים מקצועיים. במידה ויתגלה כי נדרש מכם לשנות בניה, להרוס מבנה או לבצע מדידות מחדש, הרי שהנטל הכספי לא ייפול עליכם.

'המרכז הישראלי למדידות' הינה חברת מדידות מהמובילות בישראל. אנו מעסיקים מודדים מוסמכים ומיומנים, העושים שימוש בציוד המתקדם ביותר ובעלי ניסיון רב ועשיר בכל תחומי וזוויות מקצוע המדידה. נשמח לייעץ ולעמוד לרשותך בכל שאלה. הצלחתך ושביעות רצונך – חשובים לנו.

חברת מדידותבפרויקט בניה שלבים רבים ואנשי מקצוע רבים וכל אחד מהם חשוב וכל אחד מהם הוא קריטי ועדיין, ישנם אנשי מקצוע שיודעים לבצע גם את התמחותו של האחר ושלבים שבהם רמת ההתמחות של איש המקצוע אינה קריטית ברמה שדורשת רישיון. את כל זה אי אפשר לומר על תפקידו של המודד המוסמך. מהו מודד מוסמך ומהם תפקידיו? האם עליכם למצוא את המודד המוסמך בעצמכם או שהוא מגיע כחלק מעסקת חבילה עם הקבלן או האדריכל? האם נכון יותר לבחור מודד פרטי ועצמאי או דווקא חברת מדידות? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות המומחים של היחידה למדידות, המספקת את כל סוגי המדידות הגאודזיות לכל סוגי הפרויקטים בכל ענף הבנייה ומעבר לו.

מהו מודד מוסמך ומהו תפקידו?

מודד מוסמך הוא איש מקצוע שאחראי על ביצוע המדידות בשטח הבנייה וביצוע הסימונים בשטח בהתאם. בכדי להפוך למודד יש להשלים לימודים בתחום הגאודזיה אותם נתן להשלים בטכניון בישראל או במוסדות מוכרים בחו"ל. בהמשך לכך יש לעבור את תהליך ההכשרה וההסמכה בהצלחה ולהשלים 5-6 שנות התמחות לצורך קבלת רישיון קבלן מוסמך והוספה לרישום במאגר המודדים המוסמכים של ישראל במרכז למיפוי ישראל. תפקידו של המודד המוסמך הוא משולש: פעם אחת, עליו למדוד את השטח ולתרגם אותו למפה טופוגרפית שעל בסיסה ניתן לתכנן את המבנה, כלומר פעם אחת להביא את השטח אל השולחן. פעם שניה, עליו לתרגם את תכנית הבנייה שגובשה ולסמן אותה בשטח, כלומר להביא את השולחן אל השטח. פעם שלישית, על המודד המוסמך למדוד את המבנה לאורך כל תהליך הבנייה שלו על מנת לגבש שרטוטים ומפות שישמשו בסופו של דבר, לצורך רישום הנכס ברשם המקרקעין ויהפכו לחלק מתיק הנכס.

המודד המוסמך הוא בעל התמחות מיוחדת ובעל משמעות קריטית להצלחת הפרויקט. זה לא פשוט לעלות על שטח בתולי וריק ולסמן בו כל נקודה ונקודה ברמת דיוק של מ"מ כאשר אין שום סימן דרך כנקודת התייחסות. במצב זה קל מאוד לעשות טעויות, שיכולות בסופו של דבר להוביל לפגיעה בחוזק המבני של הנכס, בצורה שלו, באסתטיקה שלו וביציבות שלו. כל טעות של מודד מוסמך יכולה להוביל גם להוצאות יקרות מאוד בגין חריגה מהיתר בניה או משטח המגרש והצורך העוקב אחריה לתקן אותה. מכל הסיבות האלה, כאשר אתם בוחרים גורם מקצועי כמו חברת מדידות, אתם רוצים לעשות את זה בצורה רצינית תוך התמקדות בפן המקצועי ובניסיון המצטבר שיודע הגורם המקצועי להציע לכם.

עשוי לעניין אתכם: מודדים מוסמכים בצפון.

מודד עצמאי או חברת מדידות?

חברות מדידות

לכשתתחילו בתהליך האיתור של מודד מוסמך, תוכלו לגלות שעוד לפני שהתחלתם לבחור את הגורם המקצועי הספציפי, יש לכם שתי אפשרויות לבחון מהן: מודד עצמאי או חברת מדידות והשאלה היא האם יש משמעות לפרמטר הזה והאם אמורה להיות לכם העדפה כלשהי לאחת האפשרויות האלה. התשובה היא ככלל לא. לכל פרויקט בנייה ניתן להיעזר במודד עצמאי או בשירותיה של חברת מדידות. מבחינת החוק, כמו גם מבחינת רמת השירות והמקצועיות, שתי האפשרויות הן זהות. כל זה נכון למעט מקרים בהם ישנה מורכבות מיוחדת בתהליך המדידה ובמקרה כזה אתם בהחלט רוצים שתהיה לכם זמינות לצוות של מודדים, שעובדים יחד ומאזנים זה את זה. בפרויקטים גדולים למשל, מקפידים קבלנים לעבוד אך ורק עם חברת מדידות, שיודעת להציע להם גם את הסטנדרטים המקצועיים הנדרשים וגם את היכולות המצטברות של משרד שלם של מודדים מקצועיים. בבנייה פרטית הצורך הזה הוא קטן הרבה יותר, אך יכול להתקיים אם וכאשר מתעוררים אתגרי מדידה שונים, בין בגלל תנאי השטח ובין בגלל התנאים הרגולטוריים המיוחדים החלים על הנכס הספציפי.

עשוי לעניין אתכם: מודדים מוסמכים במרכז.

האם אתם אמורים לבחור את המודד המוסמך?

התשובה כאן היא אינה חד משמעית. מה שברור הוא שהמודד המוסמך נכנס לתמונה כבר בשלבים הראשונים מאוד של התכנון. עוד לפני שמגובשת תכנית הבנייה, יש להביא מודד מוסמך שימדוד את השטח, יבנה מפה טופוגרפית ויגיש אותה לידי האדריכל על מנת שזה יוכל להתחיל בתהליך התכנון. בהתאם לכך, חברת מדידות היא גורם מקצועי שאותו יש לשכור כבר בשלבים הראשונים או באופן עצמאי או באמצעות האדריכל המלווה. ככלל, ההעדפה היא לעשות זאת באופן עצמאי כך שתהיה לכם שליטה גבוהה יותר בנעשה בשטח והשפעה משמעותית יותר על איש המקצוע, שילווה אתכם גם בשלבים היותר מאוחרים של הפרויקט. זה כמובן לא צריך להרתיע אתכם על אף שאתם לא מבינים דבר בתחום המדידות וזה המקום להסביר כיצד נכון לבצע את הבחירה של חברת מדידות.

איך בוחרים חברת מדידות?

התהליך של בחירת מודד מוסמך או חברת מדידות לא אמור להיות מסע כומתה, אבל גם לא הליכה בפארק. המלצות מחברים, בני משפחה, שכנים או מכרים הן בהחלט דרך טובה מאוד להתחיל בה על מנת לגבש רשימה של מודדים מוסמכים רלוונטיים, אבל אם אתם רוצים ללכת על הצד הבטוח, כדאי יותר לנסות ולאתר חוות דעת מקצועיות שאותן תוכלו לקבל מאנשי מקצוע שעובדים עם מודדים מוסמכים על בסיס יומיומי. בכלל זה אפשר לכלול אדריכלים, מעצבי פנים, קבלני בניין, מהנדסים וכל גורם מקצועי אחר מענף הבניין, שיש לכם היכרות עמו ואתם סומכים במאה אחוז על דבריו וכוונותיו.

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, המבצעת את כל סוגי עבודות המדידה לתהליכי בנייה, שיפוץ, מדידה לארנונה, מדידה בתשתיות ועוד. לחברה צוות של מודדים מוסמכים ומורשים, כולם רשומים במאגר המודדים המוסמכים של ישראל במרכז למיפוי ישראל, כולם בעלי הכשרה וניסיון רב בתחום המדידות וכולם בעלי מוניטין אישי מקצועי מן המובילים בישראל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!