הצורך במדידה ומהו מחיר מדידת דירה

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

מחיר מדידת דירהאם נתקלתם פעם בעבודתו של מודד מוסמך, זה היה לרוב באתר בניה חדש. אלו אותם אנשים בווסטים צבעוניים, העומדים מאחורי מכשיר מוזר על תלת-רגל, שנראה כמו מצלמה ישנה ומשקיפים דרכו על חברם העומד במרחק עם מוט עליו מצוירים שנתות. למעשה, זוהי לא מצלמה ישנה אלא מכשיר מתוחכם וממוחשב, העושה שימוש בקורדיאנטות לווייניות וחישובים מתמטיים, גאומטריים ונתונים הנדסיים סבוכים. התפקיד שמודדים אלו עושים הוא בעל ערך רב.

אך לעיתים נצטרך לערוך מדידות גם בדירות קיימות ובנויות. יש לכך סיבות רבות, החל ממחלוקת משפטית בין שכנים ואפילו בין בני משפחה על הדירה, גבולותיה, החלוקה שלה או ערכה הכספי, עבור בקבלת מידות נכונות ועדכניות של חלל הדירה, לצורך יצירת תוכנית מפורטת לקראת שיפוץ וכלה בנסיבות נוספות, למשל, הצורך ברישום הדירה או הנכס במסמכים השונים של הגופים הרגולטוריים לעניין זכויות, קניין וכד'.

 

המקרה של ארנונה ומחיר מדידת דירה

בישראל, עיריות או מועצות מקומיות גובות ארנונה מנכסים, מבנים עסקיים או פרטיים ומדירות מגורים. באמצעות כספי הארנונה, שהינם למעשה מס, מממנת הרשות המקומית שלל שירותים לאזרח, כמו גם הקמת מוסדות ציבור, תחזוקת תשתיות ועוד. גובה הארנונה עצמו מחושב על פי שטח הנכס של הדירה במטרים מרובעים בהכפלתו בתעריף הארנונה למטר. לכל עירייה תעריף ארנונה אחר ולעיתים יהיו תעריפים אחרים לאזורים שונים באותה עירייה, אשר יביאו בחשבון, מיקום, משתנים סוציו אקונומיים ועוד פרמטרים אחרים. נתונים אלו כאמור, הם קבועים ומה שמשתנה הוא השטח המחושב.

את השטח עצמו, משיגה העיריה או המועצה המקומית באמצעות מסמכים שניתנו בעבר אודות הדירה לרשויות אחרות (כמו בעת הגשה לטאבו), באמצעות מפות ונותנים שסופקו לה בתהליך הבניה ורישום הנכס וכד'. דרך אחרת היא באמצעות מדידות עצמאיות אותה עורכים מודדים של העיריה ועל פי הערכותיהם, מחושב השטח ולאחר מכן גוב הארנונה.

מתי נדרש למודד דירות מוסמך

עוד לפני שניגע במחיר מדידת דירה, נבין מתי נרצה בכלל למדוד דירה לצורכי חישוב ארנונה. נעשה זאת, כאשר נרצה לערוך עימות או מחלוקת סביב סוגיית גובה תשלום הארנונה לעירייה או למועצה המקומית, שהושת על הדירה שלנו ושנראית לנו גבוהה יותר מהנדרש. כמובן שמחלוקת כזו אפשרית לא רק סביב הדירה שלכם אלא גם סביב נכס אחר או בעסק שלכם.

לשינוי כמות השטח שלכם משמעות גבוהה מבחינה כספית. אפילו שינוי של כמה מטרים בודדים משמעותי. במיוחד כאשר אנו מדברים על גביה רטרואקטיבית ארוכת שנים או כאשר אנו מביאים בחשבון, כי גביה זו תערך מדי חודש וחודשו (החשבון עצמו לרוב מתקבל אצלנו כל חודשיים), מכאן וואילך ולתמיד. במצטבר, אלו הפרשים כספיים אדירים. לכן גם אם תצטרכו להוציא כסף על מודד, מחיר מדידת דירה יכול להיות מאוד משתלם עבורכם כבר בטווח הקרוב.

 

הסיבות מדוע יכולים להיות פערים בחישוב ארנונה

לעיתים, יראה לכם, כאילו העיריה או המועצה המקומית גובים מכם ארנונה גבוהה יותר משאתם צריכים להידרש אליה באמת וזאת על סמך נתונים שגויים שנמצאים אצלם. כאמור, דבר זה יתכן מאוד ונפוץ יחסית, עקב מדידות חפוזות ולא נכונות של העיריות וכן בשל העובדה שהמדידות נערכות מחוץ למבנה או הנכס, בלי כניסה לתוך בית ומדידה מדויקת של החלל עצמו. למעשה, זוהי סוג של הערכה בלבד.

מעבר לכך, מפות או גרמושקות כאלו ואחרות של הבית ובהם מספר נתונים, בהחלט יתכן ויהיו בידי העיריה אבל מאוד יתכן והם אינם מדויקים. חשוב לזכור, שציוד המדידה מתקדם טכנולוגית עוד ועוד עם השנים  ונעשה מדויק הרבה יותר, בוודאי מול ציוד מדידה שנעשה בו שימוש לפני עשרות שנים. לפיכך, התוצאות יכולות להיות כעת שונות מאשר מסומנות אצלכם או במסמכים השונים או בנתונים השונים אצל הרשויות.

מקרים נוספים של חוסר תאימות, נובעים מהעובדה שעיריות שונות, מביאים בחישוב נתונים שונים ואחרים לגבי מדידות, בצו הארנונה של העיריה הספציפית בה נמצאת הדירה שלכם. יש עיריות שמחשיבות שטחי שירות, יש כאלו שמחשיבות חללים משותפים, שאינם כלולים בשטח הדירה, גגות, שטחי מרתף, שטחי חוץ מקורים או מקורים חלקית, חניות וכד'. בלבול זה גם יוצר שגיאות וטעויות ויכולים לצייר תמונה אחרת לחלוטין.

הנתונים של המודד למענכם

בגלל כל אלו, יהיה נכון לעיתים עבורכם, למדוד נכונה ולעדכן את שטח הדירה מול הרשויות ולשלם בהתאם ולחסוך הרבה כסף. לכן, מחיר מדידת דירה, יכול להיות משתלם עבורכם. במקרה זה, עליכם להזמין מודד דירות מוסמך בעצמכם ועל חשבונכם, על מנת שייתן לכם את תוצאת המדידה שלו.

כאמור, חשוב שמודד זה יהיה מוסמך, שיופיע במאגר של המרכז למיפוי ישראל ושחתימתו תופיע על המסמכים. רק כך, המסמכים שתגישו לרשות המקומית, יהיו קבילים עבורה. ועדיין, חשוב לדעת, כי עיריות אינן אוהבות הפסד הכנסה ולכן יתכן והם יגיבו בשליחת מודד מטעמם או גרירה לדיונים משפטיים ארוכים. לתוצאות הניתנים על ידי מודד מוסמך יש תוקף משפטי ולעיתים הוא אף יזומן לבית משפט כדי לתת עדות.

עלות מדידת דירהעלות מדידת דירה ומתי נדרש לה

אנחנו מכירים את עבודת המודד, בעיקר כאשר אנו בונים בית חדש או שיש תורך לבצע מדידת שטח חשוף לצרכים שונים, על מנת לתכנן תשתיות, כבישים או מבנים שיוצבו עליו. אנו פחות מכירים את עבודת המודד, כאשר מדובר בדירה שהיא כבר בנויה, בין אם היא חלק מבית פרטי ובין אם היא בתוך בית משותף.

יחד עם זאת, גם במקרה של מדידת דירה קיימת, יש למדידה משמעות רבה ולכן היא חייבת להיעשות במקצועיות הגבוהה ביותר ועל ידי מודד מוסמך. יכולות להיות למדידה השפעות כלכליות רחבות, השפעות הנדסיות ועיצוביות וכן ככלי עזר כאשר מתגלעים מחלוקות ודיונים משפטיים סביב הדירה. מתי נזמין מודד דירה, אלו שורת מדידות הוא יבצע, כיצד ומהי עלות מדידת דירה? מומחי 'המרכז הישראלי למדידות' עם מורה הנבוכים לבעלי הדירות.

מתי נזמין מודד?

ישנן כמה וכמה סיבות לרצונם של בעלי דירות להזמין מודד לדירה, על מנת למצוא מהו שטחה במדויק. הנה כמה מהסיבות הבולטות:

בדיקת אחוזי הבניה המותרים

במידה ונרצה להרחיב את הדירה ולהגדיל את שטחה, הרי שנצטרך שלא לחרוג מזכויות הבניה המותרים לנו. לצורך כך, נצטרך לבדוק כמה בדיוק שטח כבר ניצלנו. אם כל הדירות היו מרובעות, החישוב היה קל. אך באופן רגיל, בכל דירה יש זוויות וגדלים שונים לכל חדר, קירות לא ישירים, נישות וכד', שבעטיים, החישוב נעשה מסובך ומורכב. כאן נכנס המודד לתמונה, כדי לתת את השטח המדויק.

חישוב ארנונה

זוהי הסיבה העיקרית בדרך כלל להזמנת מודד לדירה. אנו מקבלים מידי חודשיים מהעירייה את גובה הארנונה אותה אנו נדרשים לשלם. זו מחושבת על סמך שטח הדירה שלנו, כפול העלות למ"ר, שנקבע לאזור בו ממוקמת הדירה (ובהתחשב בשקלול פרמטרים נוספים וקיזוז שטחי שירות וכד'). נתונים אלו, המגיעים לידי העיריות בידי מודדים שעשו מדידה של "בערך" מהסתכלות מחוץ לבית או מתוכניות ישנות של הדירה שהופקדו אי אז – לא תמיד מדויקים.

אם חישוב זה נראה לנו מופרז או לא נכון, אנו יכולים להזמין מודד כדי שיבצע מדידה מדויקת יותר, הפעם מתוך הבית. את המפה והתוצאות של המודד ניתן להגיש לגוף הרלוונטי בעירייה או במועצה המקומית ולדרוש הפחתה בארנונה. חושב לזכור, כי בכך אנו לא רק חוסכים כסף עתידי אלא גם יכולים לזכות בהחזר רטרואקטיבי.

רכישת ומכירת דירה

לעיתים כאשר מתבצעת עסקת מכר או רכישה של דירה, אחד מן הצדדים ירצה לבדוק מהו שטחה המדויק של הדירה לצורך אימות הנתונים שהוצגו במכירה וכן לצורך חישוב ערכה על סמך שטחה. אותו הדבר יכול להתרחש כאשר מדובר על שכירת דירה או שכירת נכס, שם התשלום לעיתים הוא על פי מטר מרובע.

בית משותף

בית משותף הוא כר פורה למחלוקות בין דיירים, בהקשר לגודל הדירות או למיקום נקודות ספציפיות בבניין בשטחו של דייר זה או אחר. גם אם הכל על מי מנוחות, לעיתים יידרש מודד להגיע לבית משותף, במיוחד אם נהוג כי התשלום על ועד הבית הוא לא בחלוקה שווה על פי הדירות או על פי נפשות אלא על פי גודלה של הדירה.

שיפוץ ועיצוב מחדש

לעיתים, כאשר אנו מבצעים שיפוץ או מתכננים את עיצובה של הדירה מחדש, בעלי המקצוע יירצו שנזמן מודד. מעצב הפנים, ידרוש לדעת את כל המרחקים, הגבהים הזוויות וכד', באופן מדויק, כדי שהתוכניות שלו יהיו מיטביות. גם בעל המקצוע ירצה לדעת את גודל הדירה המדויק על מנת לענות על השאלה לאילו כמויות חומרים או יזדקק וכן לצורך תמחור העבודה, המתבסס על היקפה ושטחה.

עלות מדידת דירה על ידי מודד מוסמך

עוד לפני שנדון בשאלה על עלות מדידת דירה, ננסה להבין מדוע יהיה נכון להזמין דווקא מודד מוסמך. רוב המקרים שציינו בשורות למעלה, נוגעים לשיג ושיח שיש לנו עם רשויות, מוסדות או עם בעלי ענין אחרים כמו שכנים או כחלק ממשא ומתן עסקי. המשמעות בכל המקרים, הוא דיון על כסף. דבר זה הופך את העניין למשפטי. למדידה של מודד מוסמך יש תוקף משפטי והיא יכולה לשמש כחלק מעדותו של מומחה. כך למשל, מודד שאינו מוסמך, דעתו לא תשמע על ידי עירייה, אם תפנה עליה בעניין הורדת גובה הארנונה.

 

עלות מדידת דירה

לא קיים מחירון אחד ויחיד לעלות מדידת דירה. אולם ניתן לומר כי עבור דירה מוצעת היא תעלה החל מ-1000 ₪ ועד לכ-3000 ₪. ניתן גם לבקש מהמודד לתמחר את עבודתו על פי שעות.

 

מודד דירות מוסמך לצורכי ארנונה, רישום נכסים ולפני מכירה

מודד דירות מוסמךמודדים מוסמכים, מופיעים לרוב באתרי בניה. הם אלו אשר בעצם מתארים את השטח הגולמי לאדריכל כדי שיוכל לקבל את הנתונים על מפה מפורטת, ועל פיה יוכל לתכן את המבנה עצמו. לאחר מכן, הם גם יישמו ויתרגמו את התוכניות של האדריכל, לנקודות ממוקמות במדויק בשטח, כדי שהקבלן יוכל לדעת איפה בדיוק לחפור, באיזה גובה, היכן מותר לו לבנות והיכן הוא חור וכד'. כאמור, זוהי עבודת המודד בשטח המיועד לבניה. לא רבים יודעים שיש גם את עבודת מודד דירות מוסמך – בנכסים קיימים.

מודד דירות ומבנים קיימים

בעבודה זו, המודד כבר פועל בתוך חלל בנוי ומוכן. אולם לעבודתו עדיין חשיבות רבה וקריטיות עבורכם. חשוב להבין, בניגוד למודד שיוזמן לשטח באתר בניה, לרוב על ידי הקבלן או האדריכל, במקרה של מודד דירות מוסמך, אתם אלו שתצטרכו להיות אתו בקשר ולהזמין אותו. איך יודעים אם מודד הדירות אכן מוסמך ואיכותי? האמת, אין לכם כישורים לכך ולכן, 'המרכז הישראלי למיפוי', הגוף הרגולטורי האחראי על כל ענף המיפוי ומדידה בישראל, ערוך מאגר רשום של כל המודדים המוסמכים.

למאגר זה נרשמים רק מודדים אשר עברו את מסלול ההכשרה המפרך של לימודי מדעי הגאודזיה, עברו סטאז' ומבחנים קשים. רק לאחר מכן הם מקבלים הסמכה ונכנסים למאגר אותו אתם יכולים למצוא באתר אינטרנט של המרכז. חשוב להבין כי ישנו הכרח לבחור דווקא מודד דירות מוסמך ולא סתם מודד או כזה ששמו מופיע באדום במאגר (הושעה או שרישיונו לא חודש, מסיבות כאלו ואחרות).

הסיבה לכך, היא שאנו מזמינים את המודד למבנה גמור, בשל הצורך לעסוק בהיבטים משפטיים, רגולטוריים או עסקיים, שנפרט בהמשך. ברובם המוחלט של המקרים, התוצאות, התצהירים או האסמכתאות שמגיש המודד, יהוו את הבסיס המרכזי לפסק הדין, החלטה או המחיר של עסקה כזו או אחרת. מילתו וחתימתו של מודד דירות מסמך – מקובלת וקשה לערעור. מנגד, תצהיר של מודד שאינו מוסמך, נתון למחלוקת ובוודאי שאינו מוכר ע"י גופים ומוסדות ממשלתיים כמו גם עיריות ומועצות מקומיות.

מדידת דירות או נכסים בנויים

רגע לפני שנדון בסיבות בגללן נדרשת בכלל המדידה, נבין מהי וכיצד היא מבוצעת. מודד דירות, יבצע בדירה או בנכס מדידה יסודית של כל החלל הפנימי של הנכס, מקיר לקיר. כולל זוויות, שיפועים, גבהים ועוד ויעניק את המספר במטרים רבועים של הבית כמו גם נתונים חשובים אחרים. בכך למעשה יהיו לכם נתונים מדויקים של הבית, הדירה או המבנה, בהם תוכלו להשתמש לצרכים שלכם.

מודד דירות מוסמך בהקשר לארנונה

מחיר הארנונה נקבע לגבי כל דירה על פי השטח במטרים רבועים שלה. שטח זה נמצא אצל וברשות העיריה או הרשות הקומית, בהסתמך על מדידות ישנות שנערכו בעבר. מדידות אלו אינן מדויקות בהכרח. הן יכלו להיעשות לפני עשרות שנים, בציוד לא מאוד מתוחכם ולעיתים על סמך ערכה בלבד. במידה ונטען כי שטח הדירה החייב בארנונה, שונה ממה שנטען על ידי העיריה, נצטרך להעניק לה חוות דעת וממצאים של מודד דירות מוסמך שיטענו ויציגו נתונים שונים.

סיבות נוספות בהן נדרש מודד דירות מוסמך

מודד דירות מוסמך, נדרש לעיתים גם בנושאים אחרים, שאינם קשורים לארנונה. לדוגמא, כאשר יש מחלוקת משפטית לגבי הדירה בין 2 אנשים או מחלוקת על גבולות דירות בין שכנים ומקרים דומים אחרים. לעיתים, תידרש מדידת הדירה במידה שיש צורך ברישום מקרקעין עבור הדירה על שמכם או בכל התנהלות אחרת מול גופים ממשלתיים כאלו ואחרים.

אופציות נוספות בהן נעשה שימוש במודד דירות הן בנסיבות שמחות יותר. למשל כאשר אתם מוכרים בית ורוצים לקבל את שווי הנכס ותמחר אותו על פי הגודל האמתי שלו. גם פה תופתעו לגלות עד כמה לעיתים רישומים ישנים אינם מדויקים. גם כאשר אתם מבצעים שיפוץ בדירה, או בונים חלק או תוספת חדשה עבורה, לרוב המעצב או האדריכל, ירצו לקבל תמונה מדויקת של מידות הבית, כדי שיוכל להכין תוכנית על פי נתונים מדויקים ולא לערוך תוכניות "על עיוור" ועל תחושות בטן.

'המרכז הישראלי למדידות' מאגד בתוכו מומחי מדידה מובחרים בכל תחומי המדידה. החל ממדידות שטח ומגרש ועד לפעילות מודד דירות מוסמך. נשמח לעמוד לרשותכם לכל דרישה ולהציע לכם איכות מקצועית, שרותיות ומחיר נוח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:

בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מדידות עם רחפן

ישנם סוגים רבים ושונים של רחפנים בשוק, כאשר חלקם תוכננו למדוד ולמפות שטחים גאוגרפיים. מדידות עם רחפן מתבצעות למטרות מגוונות, מאמר זה יעבור על מה

צילום רחפן

צילום רחפן הוא סוג של צילום אוויר המשתמש ברחפן כדי לצלם תמונות מנקודת מבט אווירית. זה ידוע גם בתור מידע גיאוגרפי תלת ממדי, כלי טיס

מדידות ארנונה

  אחד מהשירותים היותר מוכרים, שמוענקים על ידי מודדים מוסמכים הוא השירות של מדידות למטרות חישובי ארנונה. מה זה בדיוק מדידות ארנונה? מתי נדרש שירות

מודד מוסמך זול

בהיותכם מחפשים בגוגל מודד מוסמך זולף עליכם לבדוק היטב שהמחיר לא בא על חשבון המקצועיות, שכן על בסיס המדידות ביתכם או הפרויקט שאתם בונים ייבנה.

עלות מודד מוסמך

מבין כל בעלי המקצוע אותם אנו נצטרך עבור בניית הבית על המגרש אותו רכשנו המודד יהיה אחד מבעלי המקצוע הראשונים שנצטרך לשכור את שירותיו. לא

עלות מודד לבית פרטי

רבים אינם יודעים אך אחד מבעלי המקצוע החשובים ביותר ואולי בין הראשונים שיעבדו בשטח של הבית החדש שאותו רכשתם הוא המודד. תפקידו של המודד הוא

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!