מחיר מודד מוסמך

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

מחיר מודד מוסמךכאשר אנו מתכננים בית או בניין חדש ישנם הרבה מאוד בעלי מקצוע שנמצאים מאחורי הקלעים של התכנון והעשייה אך הם מאוד חשובים בכדי שהפרויקט יצא לפועל בצורה מדוייקת וגם על פי החוק. אחד מתוך אותם בעלי המקצוע שקריטיים מאוד עבור בניית כל פרויקט היא מודד מוסמך לו יש מספר תפקידים במהלך תכנון ובניית הפרויקט. מודד מוסמך הוא למעשה אחד האנשים שעובדים בצמוד עם הקבלן והאדריכל בשלבים היותר קריטיים של בניית הבית שלכם והוא למעשה בעל המקצוע הראשון שידרוך על המגרש שאותו רכשתם. במאמר הבא נסביר לכם מהם תפקידיו של המודד המוסמך, כיצד לבחור מודד מוסמך ומהו המחיר של מודד מוסמך ומה הוא כולל בדרך כלל.

 

מהם תפקידיו של מודד מוסמך

אז מיד לאחר שרכשתם מגרש צריך לעשות שני דברים, אחד הוא להגיד מזל טוב והשני הוא לבחור מודד לשטח כדי שהאדריכל יוכל להתחיל לתכנן את התוכניות לבית החדש שלכם שאותו תבנו על המגרש. במקרים רבים לאדריכלים יש מודד מועדף עימו הם עובדים כבר שנים אך כמובן אתם לא חייבים לקחת את אותו מודד, אך כדאי לחשוב על כך היות וכפי שהזכרנו קודם לכן, הם יעבדו בצורה צמודה ברוב רובו של הפרויקט. אז המודד למעשה תפקידו הוא למדוד את השטח, לנתח אותו מבחינת שיפועים של הקרקע בכדי שהאדריכל יוכל לסרטט את התוכנית של בניית הבית בהתאם.

המודד למעשה יעלה על השטח ראשון, ימדוד אותו ולאחר מכך יבצע ניתוח של השטח במשרד, אותו כמובן יעביר לאדריכל והאחרון ישרטט לנו את התוכניות עבור הבית שלנו בהתאם. התוצר של אותן מדידות ושל השרטוט אותו יוצר האדריכל נקרא גרמושקה וזוהי למעשה התכנית שאותה נשלח לרשויות המקומיות על מנת לקבל את היתר הבניה.

מדידה שניה של מודד מוסמך

לאחר היתר הבניה למודד יש תפקיד נוסף חשוב מאוד כאשר הוא נזקק להגיע לשטח בשנית למעשה ביחד עם האדריכל ועם התוכניות עליהם קיבלתם את היתר הבניה ולמדוד בשנית את השטח. התוצר של המדידה הזו הוא מעט שונה שכן התכלית שלו היא לא לבנות תוכניות חדשות אלא למדוד את השטח על פי התוכניות בכדי לסמן לקבלן את השטח. הסימון של השטח עבור הקבלן הוא קריטי מאוד, שכן בעקבות התוצרים של הסימון הזה המתבצע על ידי המודד הקבלן יתחיל את העבודה בשטח ואת בניית הבית. למעשה המודד צריך לסמן לקבלן היכן לקדוח בקרקע, היכן ליצוק את היסודות ואת הכלונסאות של הבית. הקבלן לאחר אותה מדידה יוצק את היסודות של המבנה ולאחר מספר ימים לכשיסיים את המלאכה הוא יקרא שוב למודד בכדי לבצע את המדידה השלישית שלו במגרש שלכם.

 

מדידה שלישית של מודד מוסמך

המדידה השלישית תכליתה הוא לקבוע כי המקומות בהם הקבלן תיק את היסודות לפי הנחיית המודד כמובן, הם אכן המקומות הנכונים וכי לא נעשתה טעות במהלך הסימון או במהלך היציקה של היסודות. יש לציין כי יציקה לא נכונה של היסודות עלולה לגרור חריגת בנייה בכל הפרויקט ולכן וידוא בשלב הזה שהיסודות הונחו במקום הנכון הוא קריטי מאוד להמשך הפרויקט.

 

מדידה רביעית של מודד מוסמך

ההופעה הרביעית והאחרונה של המודד במגרש שלכם תהיה כבר לאחר גמר הפרויקט וממש לפני הגשת הבקשה לאכלוס שנקראת גם טופס 4. במהלך המדידה האחרונה יוודא המודד כי אין חריגות בנייה וכמובן שאין שום פלישה של הפרויקט לשטח ציבורי שאינו חלק מן המגרש בכדי שהבית שלכם יוכל לקבל את אישור האכלוס. ייתכן והמודד יאלץ להגיע אל המגרש שלכם יותר מארבע פעמים אך זה כמובן במידה והייתה בעיה באחת מן המדידות.

כמה יעלה לי לשלם למודד מוסמך?

המחיר של מודד משתנה כמובן מפרויקט אחד לשני. המחיר תלוי בכל מיני פרמטרים ביניהם רמת המקצועיות של המודד, גודל הפרויקט ועוד. בדרך כלל נהוג ומומלץ  לסכם עם המודד את המחיר לכל ארבעת המדידות של הפרויקט. חשוב לדעת כי יש לא מעט מצבים בהם המודד יצטרך להגיע פעם נוספת ואלו מדידות שמתומחרות על ידו בנפרד ברוב המקרים.

ככלל המחיר של מודד שטח לארבעת המדידות לפרויקט רגיל יעלו לנו בדרך כלל סכום של בין 6000 ש״ח לבין כ- 10,000 ש״ח בהתאם לכל אותם פרמטרים שציינו קודם לכן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
בחן מדדים
בחן מדדים

היחידה למדידות היא חברה ותיקה ומקצועית, הפעילה בענף השירותים ההנדסיים מזה שנים רבות ומספקת שירותי מדידה מקצועיים לפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, כמו גם לפרויקטים קטנים ופרטיים ברמת הלקוח הפרטי הבודד. בחברת היחידה למדידות תוכלו למצוא צוות של מודדים מוסמכים ומקצועיים, כולם בעלי תואר אקדמי בלימודי גאודזיה (הבסיס המקצועי לעולם המדידות) וכולם רשומים כמודדים מוסמכים במרכז למיפוי ישראל.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!